Villkor och föreskrifter

Vänligen observera att det finns inga kataloger att beställa!

ÅLDERGRÄNS 18 ÅR

Svensk lag säger att man måste vara 18 år för att handla på nätet!


GÅ TILL KASSAN OCH REGISTRERA ETT KONTO (Rekommenderas)  

Överst till höger klicka på " Till kundvagnen". Här finns två alternativ, antingen är du ny kund eller har du handlat tidigare. Om du tidigare har registrerat ett konto skall du logga in med din registrerade mailadress och lösenord. Om du har glömt lösenordet, klicka på "Glömt lösenord" och det skickas ett nytt lösenord till den mailadress du har angivit.

Om du är ny kund behöver du registrera dig. Att skapa ett konto innebär många fördelar: Smidigare shopping, det räcker att fylla i namn/adressuppgifter en gång. En av fördelarna är att du kan logga in och se aktuell orderstatus och all tidigare orderhistorik, vilket inte går om du väljer det andra alternativet.

GÅ TILL KASSAN UTAN ATT REGISTRERA ETT KONTO

Genom att välja detta alternativ sparas inte din personliga information och du kommer inte att kunna se pågående orderstatus, ej heller orderhistorik för tidigare beställningar. 

Du kan inte gå direkt till kassan om du redan har registrerat ett konto med samma mailadress. I så fall måste du använda en annan mailadress.


ÅNGERRÄTT

Kunden har rätt att ångra sin beställning genom att till intimitet informera om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits. Ångerrätten gäller inte då produktens beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande, d.v.s. hygienartiklar, intimartiklar, underkläder och varor med bruten förpackning.

Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick. Att byta en använd dildo/dong/vibrator på grund av att storlek eller färg inte passade, är inte tänkbart.

Vid ångerrätt/byte betalar kunden för frakten till oss. Vid ångerrätt skall ordervärdet återbetalas inom 30 dagar efter mottagen retur. Vid byte till ny produkt skall Intimitet skicka den nya produkten fraktfritt inom 14 dagar. I praktiken - i båda fallen - sker detta dock inom några dagar.

Se länk Konsumentköplagen.


REKLAMATIONER

I det fall en artikel är felexpedierad eller trasig skall detta anmälas till oss omedelbart och vi ersätter naturligtvis för frakt.


DISKRETA PAKET OCH DISKRET AVSÄNDARE

Vi skickar i neutrala tjocka påsar eller kraftiga wellkartonger utan angivande av innehåll. Avsändare är Marine Estate AB.


PRISER

Alla angivna priser är i svenska (SEK) kronor inklusive svensk moms 25% om ej annan angivits. I övrigt gäller det pris som vid tiden för beställningen finns angivet på intimitet.se hemsida. Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar samt reserverar oss för eventuella felangivna priser.


LÄGG I KUNDVAGN

Klicka på "LÄGG I KUNDVAGN" för varje produkt du vill handla. Artikeln läggs då i kundvagnen. Om något är tillfälligt slutsålt visas detta genom att produkten inte går att köpa. Om du inte hittar en produkt som tidigare funnits så har den dessvärre utgått från sortimentet. Alla NYHETER visas om du klickar på "Nyheter". En sammanställning av kundvagnen visas, samt vad det kommer att kosta.


BETALNINGSALTERNATIV

- Kort Visa / Mastercard m.fl. genom PAYPAL

Personnummer behöver endast uppges vid val av faktura som betalningsalternativ. Mer information finns om du klickar på Frakter och betalsätt.


BESTÄMMELSER VID KÖP MED KLARNA FAKTURA (EJ AKTIVERAT DENNA BETALNING)

Läs mer om Klarnas tjänster: Din leveransadress måste vara densamma som din folkbokföringsadress och du måsta vara 18 år. Vänligen observera att vi skickar endast till din folkbokföringsadress. Då du angivit ditt personnummer hämtas automatiskt adressuppgifterna. C/o adress godkänns om den finns i folkbokföringsadressen.

Om adressen är en annan än folkbokföringsadressen kan du inte använda Klarna faktura, samma regel gäller även postförskott. Då gäller endast kortbetalning/direktbetalning.

NYSS FLYTTAT

Om du nyss har flyttat men den nya adressen ännu inte uppdaterats som folkbokföringsadress kan man ta kontakt med Klarna för kontroll och uppdatering.


PERSONUPPGIFTER

De personuppgifter du lämnar till oss kommer aldrig att vidarebefordras eller säljas vidare. Används endast för att kunna ge dig bra service hos oss.


BESTÄLLA FRÅN TELEFON

Går ej.


EFTER AVSLUTAT KÖP

OM INGEN ORDERBEKRÄFTELSE KOMMER?

Det beror nästan alltid på att mailadressen är felstavad - eller att mailkontot varit oanvänt för länge (Mailbox unavailable). Prova att logga in så det blir aktivt igen. Kontakta vår kundtjänst på 042-216650 om du har problem.


ÄNDRING / KONTROLL AV KUNDUPPGIFTER - SKRIVA UT ORDERKOPIA

Dina kunduppgifter kan du kontrollera eller ändra genom att klicka på "Logga in" överst till höger på varje sida. Du loggar in med din mailadress och lösenord. Då du är inloggad kan du se och skriva ut all din orderstatistik - nya och gamla ordrar. Här gör du adressändringar eller ändrar mailuppgifter.

Om du har handlat utan att skapa ett konto finns inte dessa möjligheter.


ORDERSTATUS ONLINE - KOLLI-ID

Då ordern överlämnats till Posten mailar vi en orderbekräftelse med kolli-id nr. Sökning kan göras nästkommande vardag på https://www.posten.se


BESTÄLLNINGEN HAR SKICKATS FRÅN OSS MEN DU SAKNAR AVISERING

Om du saknar din order/avisering från Posten - kontakta oss så kan vi med Postens hjälp möjligen göra en större sökning. 


EJ UTLÖSTA PAKET / FALSKA BESTÄLLNINGAR

För beställningar som inte avhämtas förbehåller sig Intimitet.se rätten att debitera kunden kostnaderna för faktisk returfrakt inklusive hanteringskostnader på 250 kr. Detta oavsett köpesumma. För MyPack paket debiteras även kostnaden för returfrakt från kund. Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. IP-nr loggas och används vid polisanmälan.